سرخط خبرها

تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و ویارئال | بلینگام، گمشده این فصل رئال

  • کد خبر: ۲۹۲۳۹۶
  • ۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
تاریخ و ساعت بازی رئال مادرید و ویارئال | بلینگام، گمشده این فصل رئال
قهرمان فصل گذشته لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا این روز‌ها هیچ شباهتی به تیم قدرتمند سابق ندارد و افت ستاره‌های این تیم، از جمله جود بلینگام این روز‌ها به چالش اصلی کارلو آنچلوتی تبدیل شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رئال مادرید در حالی از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه ۱۴ مهرماه، در هفته نهم لالیگا میزبان ویارئال خواهد بود که لوس بلانکوس این روز‌ها تیمی است که علیرغم توانایی اجرای سبک‌های متفاوت، برنامه بازی مشخصی ندارد و بر اساس حرکات فردی بازیکنانش در مسابقات برنده می‌شود. شرایطی که در همه بازی‌ها برای آنها کارگشا نیست و هواداران این تیم نمونه آن را در شکست چندروز پیش تیمشان برابر لیل در لیگ قهرمانان اروپا به وضوح مشاهده کردند.

مادریدی‌ها در ۸ مسابقه قبلی خود در لالیگا شکست‌ناپذیر بودند، اما ۳ تساوی باعث شده است تا آنها با ۳ امتیاز کمتر از بارسلونا در رتبه دوم جدول باشند و لغزش دوباره در جدال با ویارئال آماده این فصل که با یک امتیاز کمتر از مادریدی‌ها در رتبه سوم جدول قرار دارد، اوضاع آنچلوتی و شاگردانش را بدتر از قبل هم خواهد کرد.

امباپه ستاره انگلیسی را خاموش کرد

آنچلوتی در حالی باید شاگردانش را مهیای بازی دشوار برابر ویارئال کند که در رئال چند مشکل بزرگ دیده می‌شود. واضح‌ترین آن این است که بدون تونی کروس، لوس بلانکوس در میانه میدان توان انجام بازی روان سابق را از دست داده است. آنچلوتی به بازی مستقیم‌تر روی آورده است، اما در حال حاضر این شیوه نیز به خوبی عمل نمی‌کند و میزان خلق موقعیت آنها پایین است. در کنار این موضوع ستاره‌های این تیم هم از نظر فردی به وضوح با شرایط خوب گذشته فاصله دارند و نمی‌توانند حریفان را مانند گذشته زیر فشار بگذارند.

خیلی‌ها افت بلینگام را یکی از دلایل اصلی شرایط فعلی مادریدی‌ها در هفته‌های گذشته می‌دانند. این بازیکن ۲۱ ساله در فصل اول خود در رئال مادرید عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست هم لیگ قهرمانان اروپا و هم لالیگا را فتح کند. او در ۴۲ بازی برای رئال مادرید، ۳۶ مشارکت در گل داشت و یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان باشگاه بود. اما به نظر می‌رسد که این ستاره انگلیسی به خاطر ورود کیلیان امباپه در این فصل دچار افت شده است. این هافبک در هشت بازی ابتدایی رئال در این فصل لالیگا تنها یک پاس گل داده و هنوز موفق به گلزنی نشده است. درحالی‌که فصل گذشته در هفت بازی اول خود شش گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داده بود.

با ورود ستاره فرانسوی به رئال مادرید در یک انتقال بزرگ و رایگان در تابستان امسال، نقش بلینگام در تیم کارلو آنچلوتی تغییر کرده است. ستاره انگلیسی حالا در پست دفاعی‌تری بازی می‌کند که باعث محدود شدن عملکرد هجومی او شده است. این تغییر پست در حالی رخ داده است که امباپه هم هنوز نتوانسته درخششی که از او انتظار می‌رود را با پیراهن مادرید به نمایش بگذارد تا حالا رئال به تیمی پرستاره، اما سردرگم و بدون برنامه تبدیل شود.

تصمیم سخت آنچلوتی

رئالی‌ها پس از شکست تلخ چندروز پیش برابر لیل در لیگ قهرمانان، حالا حریفی را پیش رو دارند که می‌تواند اوضاع را برای آنها خیلی زود بحرانی کند. ویارئال با ۱۷ امتیاز و تنها یک امتیاز کمتر از حریف مادریدی‌اش، آماده جدال با شاگردان آنچلوتی می‌شود و می‌خواهد از اوضاع آشفته این روز‌های حریفش نهایت استفاده را ببرد و با رسیدن به پیروزی در سانتیاگو برنابئو، رتبه دوم جدول را از رئالی‌ها برباید. جالب اینجاست که آنها چند هفته پیش در خانه خودشان با ۵ گل مغلوب بارسلونا شدند و حالا اگر بتوانند در خانه رئال نتیجه خوبی بگیرند، فشار روی آنچلوتی در مقایسه اوضاع تیمش با بلوگرانای آماده این فصل بیشتر هم خواهد شد.

مربی کهنه‌کار رئالی‌ها فصل گذشته و در غیاب کریم بنزما، سیستم تیمش را به ۲-۴-۴ تغییر داد و از این تغییر آرایش جواب هم گرفت. او در خط حمله از وینیسیوس و رودریگو استفاده می‌کرد و بلینگام را هم در خط میانی پشت این دو ستاره قرار می‌داد. این فصل، اما با اضافه شده امباپه، آنها دوباره به سیستم آشنای ۳-۴-۴ برگشته‌اند، ترکیبی که شاید آنچلوتی برای تبدیل کردن دوباره تیمش به همان مدعی ترسناک گذشته، مجبور شود در آن تغییر ایجاد کند. چنین تغییر آرایشی در بازی حساس با ویارئال ریسک بالایی را به همراه دارد، اما شاید انجام این ریسک در نهایت پاداش خوبی به همراه داشته و رئال را دوباره به همان تیم قدرتمند سابق تبدیل کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->